Історія України


                       Контрольна робота з історії 7 клас

Всесвітня історія. Контрольні тести на тему «Середньовічний світ Західної Європи»

Учня(ці) 7___ класу________________________________

І Варіант

1)      Як в середньовічній Європі називались особисто залежні селяни, що відпрацьовували панщину та сплачували оброк?

А) Смерди          В) Вілани   

Б) Серви             Г) Челядь

 

2) Рух за реформу чернечого життя в християнській церкві Заходу X—XI ст., центром якого стало _______ абатство.

А) Візантійське       В) Римське   

Б) Паризьке             Г) Клюнійське

 

3) Правлячу верхівку міста це - _____?

А) Патриції              В) Бояри   

Б) Бюргери              Г) Плебеї

4) Вилучіть зайве із переліку  станів середньовічного суспільства.

  А) «ті, що моляться»                               Б)  «ті, що працюють»                

  В) «ті, що відпочивають»                         Г) «ті, що воюють»       

 

5) До середньовічних цехів належали : ____

А) Майстри             В) Підмайстри   

Б) Учні                    Г) Всі перераховані категрії

 

6) Ганза була великим політико-економічним союзом торгівельних міст

А) Середземномор’я                 В) Східної Європи   

Б) Північно-Західної Європи   Г) Південної Європи

 

7) Встановіть відповідність між поняттям та його визначенням

 

1 Феодалізм                         

А)Система взаємного підпорядкування серед феодалів, заснована на відносинах сеньйор — васал.

2 Феод                                                    

Б) Панівна за часів Середньовіччя в Західній і частково    Центральній та Східній Європі суспільно-господарська система.

3 «Феодальна драбина»             

В) Земля, надана васалу сеньйором у користування з правом успадкування  за  умови несення васалом служби на користь сеньйора.

8) Вилучіть зайве із переліку  станів середньовічного суспільства.

  А) «ті, що моляться»                               Б)  «ті, що працюють»                

  В) «ті, що відпочивають»                         Г) «ті, що воюють»       

 

9) Оберіть всі твердження, що стосуються католицької церкви:

А) Визнають існування чистилища.

Б) Церкву очолює Папа Римський.

В) Використовують ікони.

Г) Вірянам заборонено самостійно читати і трактувати Біблію.

Д) Біле духовенство може брати шлюб.

Е) Церкву очолює Патріарх.

Є) Запровадження целібату для всіх священників.

Ж) Хрещення відбувається шляхом занурення у воду.

 

10). Визначте вірність твердження  ( так або ні)

А) Духовенство в середньовічній Європі  поділялось на чорне і біле.____________

Б)Людей в середньовіччі, які  позичали гроші у борг за умови сплати відсотків називали  купцями. ____________.

В) Замок – це укріплене житло  бюргера. _________.

Г) Магдебурзьке право – це система міського самоврядування  доби Середньовіччя.__________.

 

 

 

                                           Всесвітня історія. Середньовічний світ Західної Європи

Учня(ці) 7___ класу________________________________

ІІ Варіант

1)      Як в середньовічній Європі називались особисто вільних селяни, що мали право сплачували лише оброк?

А) Смерди          В) Вілани   

Б) Серви             Г) Челядь

 

2) Продаж і купівля церковних посад це - _____.

А) Симонія          В) Анафема   

Б) Ставропігая    Г) Індульгенція

 

3) Найбільшу частину населення в місті становили  _____?

А) Патриції              В) Бояри   

Б) Бюргери              Г) Плебеї

 

4) Організація купців, що захищала інтереси своїх членів, домагалася для них правових і митних    пільг.

А) Гільдія                     В) Цех   

Б) Союз              Г) Комуна

 

5) Донжон це - _______.

А) Головні ворота в стіні замку                              В) Вікно-бійниця, з якого було зручно цілитись у                                                                        ворога при облозі.  

Б) Головна, найкраще укріплена вежа замку       Г) Підвал, для зберігання продуктів

 

6) Місто, що виборювало своє право на незалежність від місцевих сеньйорів це - ______ .

А) Комуна               В) Факторія   

Б) Метрополія        Г) Кантон

 

7) Визначте вірність твердження  ( так або ні)

А) Духовенство в середньовічній Європі  поділялось на чорне і біле.___________

Б)Людей в середньовіччі, які  позичали гроші у борг за умови сплати відсотків називали  купцями. ____________.

В) Замок – це укріплене житло  бюргера. _________.

Г) Магдебурзьке право – це система міського самоврядування  доби Середньовіччя.__________.

 

8) Встановіть відповідність між поняттям та його визначенням

 

1 Бюргери                        

А) Група сімей, що становила найзаможнішу привілейовану частину населення середньовічних міст Західної Європи, правляча верхівка міста.

2 Плебеї                                                    

Б) Нижча, найбідніша верства міського населення.

3 Патриціат

В) Вільні повноправні городяни.

9). У міському цеху працювали …

А) майстер ,  серв ,  підмайстер                              Б) майстер ,  лихвар ,  учень

В) підмайстер, учень,  вілан                                    Г) майстер, підмайстер, учень

 

10) Оберіть всі твердження, що стосуються православної церкви:

А) Визнають існування чистилища.

Б) Церкву очолює Папа Римський.

В) Використовують ікони.

Г) Вірянам заборонено самостійно читати і трактувати Біблію.

Д) Біле духовенство може брати шлюб.

Е) Церкву очолює Патріарх.

Є) Запровадження целібату для всіх священників.

Ж) Хрещення відбувається шляхом занурення у воду.

 

Історія України 7 клас

«Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ століття»

Варіант - І

Завдання 1-6 оцінюються по 0,5 бала за кожну правильну відповідь. (3 б.)

 

1.Між ким після смерті Святослава розпочалась боротьба за київський стіл?

А. синами;                         В. родичами

Б. братами;                        Г. дружиною.

2. Хто посів князівське місце в Києві у 980 році?

А. Ярослав                             В. Володимир

Б. Всеволод                          Г. Ярополк

3. Як називається велика держава, що включає силоміць приєднані інші народи й території?

А. республіка;                  В. місто;

Б. федерація;                    Г. імперія.

4. Запровадження християнства на Русі відбулось у?

А. 1240 році;                   В. 988 році;

Б. 1988 році;                    Г. 1187 році.

5. Вкажіть роки правління Ярослава Мудрого?

А. 1019-1054 рр.                          В. 912-945 рр.

Б. 987- 1015 рр.                             Г. 882-912 рр.

6. Кого називали «тестем Європи»:

А. Олега                                         В. Володимира Великого

Б. Ярослава Мудрого                     Г. Ігоря

Завдання 7-10 оцінюються по 1,5 бала за кожну правильну відповідь. (6 б.)

 

7. Із яких частин зазвичай складалось місто в період Київської Русі.

_______________________________________________________________________.

8. Хто такі «смерди» .

_______________________________________________________________________.

9.Дайте визначення поняттю «вотчина»

_______________________________________________________________________.

10. Перерахуйте основні верстви суспільства Київської Русі.

_______________________________________________________________________.

11.Охарактеризуйте політику Ярослава Мудрого.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Історія України 7 клас

«Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ століття»

Варіант - ІІ

Завдання 1-6 оцінюються по 0,5 бала за кожну правильну відповідь. (3 б.)

 

1.Як називалися гроші періоду Володимира Великого?

А. срібляники та гривні;       В. срібляники та златники;

Б. монети та златники;           Г. монети та гривні

2.Вкажіть роки правління Володимира Великого?

А. 980-1015 рр.                       В. 1018-1036 рр.

Б. 980-1022 рр.                        Г. 1012 – 1020 рр.

3. Як називалась церква, яку наказав побудувати Володимир Великий :

А. Софійський собор;          В. Почаївська церква;

Б. Десятинна церква;           Г. Кафедральний собор.

4. За правління якого князя було створено церковну митрополію?

А. Володимира Великого                     В. Ярослава Мудрого

Б. Мстислава Володимировича           Г. Олега Святославича

5.Феодальна земельна власність, яку можна було передати у спадок, продати, подарувати називалась:

А. володіння                         В. вотчина

Б. ділянка                              Г. маєток

6. Вичинка шкіри овець для одержання овчини називалась :

А. бондарство                             В. чинбарство

Б. кушнірство                             Г. гончарство

Завдання 7-10 оцінюються по 1,5 бала за кожну правильну відповідь. (6 б.)

 

7. Перерахуйте види ремесел, що розвивались в Київській Русі.

___________________________________________________________.

8. Хто такі «рядовичі»

___________________________________________________________________________________________________________________________.

9.Дайте визначення поняттю «шлюбна дипломатія»

__________________________________________________________________________________________________________________________.

10. Який документ на початковому етапі свого створення мав назву «Найдавніша правда» або «Правда Ярослава». ______________________________________________

___________________________________________________________.

11. Охарактеризуйте політику Володимира Великого. ( 3 бали) __________________________________________________________




 Контрольні роботи з історії 10 клас

« Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності»

Варіант 1

 

1. Віднині зливаються в одно віками відділені одна від одної частини України – в одну Велику Україну…

  А.  Акт Злуки                                            Б. Листопадовий зрив

  В.   І Універсал.                                         Г.  ІУ Універсал

 

2. У якому рядку всі слова будуть доречними у розповіді про формування комуністичного режиму в першій половині 1919р.

 А. Раднарком, запровадження гривні, трудова повинність

 Б. Ревкоми, комуни та радгоспи, продрозверстка 

В. Конституція УСРР, акціонерні компанії,воєнно-політичний союз

 Г.  Центральний виконавчий комітет, реквізиція, білий терор

 3.Система тотального примусу і контролю над суспільством, продрозверстка лежали в основі політики воєнного комунізму, яку проводили ?

А. більшовики           В. уряд Директорії 

  Б. білогвардійці         Г.  гетьманат

4. Вкажіть, як називалась Україна за часів П. Скоропадського:

А. ЗУНР                                Б. Українська Держава

В. УСРР                                 Г. УНР

 

 5. Прізвище якого історичного діяча є зайвим у переліку?

Антибільшовицькі повстання: Отаман Зелений(Терпило) – Н. Махно – Х. Раковський – Н. Григор’єв

 

6. Хто очолював січових стрільців, які в листопаді 1918р. були рушійною силою антигетьманського повстання?

А. К.Левицький

Б. Є.Петрушевич

В. Є.Коновалець          

Г. Д.Вітовський

 

  

7. Встановіть відповідність

1. Проголошення ЗУНР

А. 22 січня 1918

2. Створення Директорії

Б. 22 січня 1919

3. Акт Злуки УНР і ЗУНР

В. 1921

4. Утворення Української Автокефальної Православної Церкви

Г.  14 листопада 1918

 

Д. 13 листопада 1918

 

8. Встановіть відповідність

 

1. С. Петлюра

А. Почесний голова «Вільного козацтва»

2.  П. Скоропадський

Б. Керівник «Листопадового зриву»

3. Д. Вітовський

В. Головний отаман УНР

4.  Є. Петрушевич

Г. Військовик, звільняв Крим

 

Д.  Президент ЗУНР

 

9. Розташуйте події в хронологічній(логічній) послідовності:

1

 

2

 

3

 

4

 

А. Утворення Директорії

Б.  Ризький мирний договір

В. Варшавська угода

Г. Початок Першого зимового походу Армії УНР

 

 

10. Виберіть 3 правильні відповіді з 7  запропонованих.

Вкажіть положення Брестського мирного договору між УНР та країнами Четверного союзу:

1. УНР зобов’язувалась постачати до Німеччини продовольство

2. Україна оголошує війну Росії

3. припинення війни між Україною та державами Четверного союзу

4. Україна проголошувалась Українською Державою

5. Радянська УНР ставала виразником  інтересів українського народу

6. Німеччина й Австро-Угорщина ставали союзниками УНР

 

 

 

7. Україна вступала до Антанти

 

« Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності»

Варіант 2

1. «Цією грамотою я оголошую себе Гетьманом всієї України. Управління Україною буде провадитися через посередництво призначеного мною Кабінету Міністрів»

А. Махно                                          Б. Петлюра

В. Грушевський                               Г. Скоропадський

 

2. Віднині зливаються в одно віками відділені одна від одної частини України – в одну Велику Україну…

  А.  Акт Злуки                                            Б. Листопадовий зрив

  В.   І Універсал.                                         Г.  ІУ Універсал

 

 

3. Який орган   створив Український національний союз для боротьби проти П. Скоропадського

А. Гетьманат                  Б. Народний секретаріат

В. Центральну Раду        Г. Директорію

 

4. Як називався вищий законодавчий орган Української Народної Республіки в період  Директорії:

А. Трудовий конгрес                  Б. Народний секретаріат

В. Центральна Рада                   Г. Генеральний секретаріат

 

 5.  У якому рядку всі слова будуть доречними у розповіді про формування комуністичного режиму в першій половині 1919р.

 А. Раднарком, запровадження гривні, трудова повинність

 Б. Ревкоми, комуни та радгоспи, продрозверстка 

В. Конституція УСРР, акціонерні компанії,воєнно-політичний союз

 Г.  Центральний виконавчий комітет, реквізиція, білий терор

6. Система тотального примусу і контролю над суспільством, продрозверстка лежали в основі політики воєнного комунізму, яку проводили ?

А. більшовики           В. уряд Директорії      

Б. білогвардійці         Г.  гетьманат

  

7. Встановіть відповідність

1. Другий Зимовий похід

А. 1 листопада 1918

2. Варшавська угода

Б. Квітень 1920

3. Заснування Української Академії Наук

В. Листопад 1921

4. Листопадовий зрив у Львові

Г.  листопад 1918

 

Д. 13 листопада 1918

 

8. Встановіть відповідність

 

1. В. Винниченко

А. Митрополит УГКЦ

2 . Н. Махно

Б. Лідер Директорії

3. Омелянович - Павленко

В. Лідер анархістів

4.  В. Липківський

Г.  ГоловнокомандувачУГА, очільник Першого зимового походу

 

Д.  Митрополит УАПЦ

 

9. Розташуйте події в хронологічній(логічній) послідовності:

1

 

2

 

3

 

4

 

А. Ухвалення першої Конституції УРСС

Б.  Другий Зимовий похід

В.   Створення Директорії

Г.  Акт Злуки

10. Виберіть 3 правильні відповіді з 7  запропонованих.

Вкажіть, з ким   довелося воювати Директорії УНР

 в 1919 р?

1. з німецько-австійськими окупантами

2. з армією Н. Махна

3. з Українською Галицькою Армією

4. з військами барона Врангеля

 

 

 

5. з Добровольчою армією Денікіна

6. з військами Антанти

7. з Радянською Росією



                  Всесвітня історія 10 клас. Контрольні тести з теми «Провідні держави світу міжвоєнний період: Італія, Німеччина, СРСР»

Варіант 1

1. Лідером заколотників у Іспанії став ?

А Ф. Франко; Б П. де Рівера; В А. Гітлер; Г Б. Муссоліні.

 

2.Встановіть відповідність між датами та подіями:

Дати                                                    Події

1) 1921 р.                               А) «Похід на Рим»; прихід фашистів до влади в Італії на чолі з Муссоліні

2) 1925 р.                               Б) утворення Національної фашистської партії

3) 1922 р.                               В) проголошення курсу на фашизацію країни

4) 1930 р.                               Г) Декрет про створення фашистської міліції

5) 1926 р.                               Д) проголошення створення «корпоративної держави»

 

3.Органи влади  італійської “корпоративної держави” та їх повноваження(оберіть 2 варіанти)

А) 25 корпорацій

 Б)Національна рада корпорацій (представники профспілок і фашистської партії)

В) Корпорація складалася з банкірів та великих землевласників

 Г) корпорації визначали умови праці; призначали членів палати документів

 

4 Наслідки Першої світової війни для Німеччини

А) Відбулося покращення життя населення

Б) Виплата репарацій

В)Поразка у війні спричинила соціальний вибух; уряд утратив контроль над ситуацією

Г) Кайзер Вільгельм II значно укріпив та посилив свою владу

Д) Німеччина уклала Комп`єнське перемир`я

 

5.Німецька революція, що відбувалася в листопаді 1918 року – це ____________ революція

6. Встановіть відповідність між датами та подіями

Дати                                                          Події

1) Листопад 1918 р.                           А) «Кришталева ніч»

2) 1923 р.                                            Б) Проголошення Гітлера фюрером Третього рейху

3) 1933 р.                                            В) Конституція Веймарської республіки      

4) 1919                                                Г) «Пивний путч» у Баварії; арешт Гітлера

5) 1938                                                Д) Проголошення Німечинни республікою

 

7.Зовнішня політика Німеччини у 1936-1939 рр.

Дата                                Події

1) 1936 р.                     А) Напад на Польщу. Початок Другої світової війни

2) 1938 р.                     Б) Окупація Чехословаччини

3) 1939 р.                     В) Участь у громадянській війні в Іспанії

4) 01.09.1939               Г) Приєднання (аншлюс) Австрії

 

 8. Визначте поняття: ”Загальна трудова повинність, терор, введення карткової системи,

продрозкладки, знищення приватної власності, одержавлення економіки – це внутрішня

політика більшовиків у 1917-1920 рр. під назвою...”

 

А) Індустріалізація                        Б) Соціалістичний реалізм

В) Модернізація                             Г) Воєнний комунізм

9.Індустріалізація – це швидкий ріст та розвиток...

А) Сільського господарства            Б) Міст та міського населення

В) Промисловості                            Г) Індустрії розваг

10 . Установіть відповідність між країнами та їхніми політичними лідерами:

 

                                               

А) Іспанія    б) Італія        в ) Франція       г) Німеччина  

Всесвітня історія 10 клас. Контрольні тести з теми «Провідні держави світу міжвоєнний період: Італія, Німеччина, СРСР»

Варіант ІІ

1. Індустріалізація – швидкий розвиток …

А)Сільське господарство; Б) Міст та міське населення; В) Промисловості; Г) Індустрія розваг

2. Назвіть рік встановлення фашистської диктатури в Італії:

 

А  1924 р.;          Б 1922 р.;       В 1928 р.;        Г 1933 р.

 

3. Захід, який передбачався в СРСР у період непу:

А продовольча розкладка;     Б продовольчий податок;

В  скасування товарно-грошових відносин;  Г заборона оренди, найманої праці

4. Встановлення одноособової влади Й.Сталіна відбулося:

    А 1924 р.     Б 1927р.     В 1928р.    Г 1929р.

 

5.Встановіть відповідність між датами та подіями

Дати                                                          Події

1) Листопад 1918 р.                           А) «Кришталева ніч»

2) 1923 р.                                            Б) Проголошення Гітлера фюрером Третього рейху

3) 1933 р.                                            В) Конституція Веймарської республіки      

4) 1919                                                Г) «Пивний путч» у Баварії; арешт Гітлера

5) 1938                                                Д) Проголошення Німечинни республікою

 

6.Зовнішня політика Німеччини у 1936-1939 рр.

Дата                                Події

1) 1936 р.                     А) Напад на Польщу. Початок Другої світової війни

2) 1938 р.                     Б) Окупація Чехословаччини

3) 1939 р.                     В) Участь у громадянській війні в Іспанії

4) 01.09.1939               Г) Приєднання (аншлюс) Австрії

 

7.Виберіть ті країни, в яких у 20-30-х роках встановилися тоталітарні режими.

 

А) США; Б) Німеччина; В) Великобританія;  Г) Франція ;  Д) Італія ; Е) Іспанія  Є) СРСР 

 

8. Наслідки Першої світової війни для Німеччини

А) Відбулося покращення життя населення

Б) Виплата репарацій

В)Поразка у війні спричинила соціальний вибух; уряд утратив контроль над ситуацією

Г) Кайзер Вільгельм II значно укріпив та посилив свою владу

Д) Німеччина уклала Комп`єнське перемир`я

 

9. Визначте поняття: «Загальна трудова повинність, терор, введення карткової системи, знищення приватної власності, продрозкладки, це внутрішня політика більшовиків у 1917 – 1020рр під назвою:

А) Індустріалізація;   Б) Соціалістичний реалізм; В) Модернізація;  Г) Воєнний комунізм

10 . Установіть відповідність між країнами та їхніми політичними лідерами:

 

                                               

А) Іспанія    б) Італія        в ) Франція       г) Німеччина   




                           Контрольна робота з історії 11 клас


Історія України 11клас

Контрольні тести з теми: «Україна в умовах десталінізації»

Варіант 1

1. Укажіть дату смерті Й. Сталіна:

А – 12 березня 1950 року.

Б – 5 жовтня 1952 року.

В – 5 березня 1953 року.

Г – 19 лютого 1954 року.

2. Яка нова область була створена у складі УРСР 1954 року?

А – Закарпатська.

Б – Кримська.

В – Івано-Франківська.

Г – Черкаська.

3. Укажіть, яке твердження є хибним:

А – повний текст доповіді М. Хрущова на закритому засіданні ХХ з’їзду КПРС не публікувався в радянських засобах масової інформації аж до 1989 року.

Б – доповідь М. Хрущова на закритому засіданні ХХ з’їзду КПРС містила детальний аналіз причин культу особи.

В – повість І. Еренбурга «Відлига» була написана у 1954 році до річниці смерті Й. Сталіна.

Г – висловлена М. Хрущовим критика культу особи Й. Сталіна сприяла політичному і морально-психологічному оздоровленню радянського суспільства.

4. У якому році були створені ради народного господарства (раднаргоспи)?

А – у 1956 році.

Б – у 1957 році. 

В – у 1958 році.

Г – у 1959 році.

5. Якого року було прийнято Закон УРСР «Про зміцнення зв’язку школи з життям і про подальший розвиток системи народної освіти в Українській РСР», котрий надавав право батькам учнів шкіл України обирати мову навчання для своїх дітей?

А – 1956 року.  

Б – 1957 року.   

В – 1958 року.   

Г – 1959 року.

6. Укажіть представників покоління «шістдесятників»:     7. У якому місті діяв клуб творчої молоді «Пролісок»?

                                                                                                  А – Дніпропетровськ.

 А – І. Драч, Л. Костенко, В. Симоненко.                    

Б – О. Гончар, О. Довженко, Л. Первомайський.              Б – Київ.

                                                                                                 В – Львів.

                                                                                                               Г – Черкас

В – В. Сосюра, П. Тичина, М. Рильський.                 

Г – Є. Сверстюк, І. Світличний, М. Стельмах                    

8. Укажіть прізвище одного із засновників Української робітничо-селянської спілки:

А – І. Дзюба.  

Б – Л. Костенко.   

В – Л. Лукяненко.   

Г – М. Косів.

9. Хто очолив Академію наук УРСР у 1962 році?

А – М. Амосов.

Б – М. Боголюбов.

В – В. Глушков.

Г – Б. Патон.

10. Укажіть заходи, які проводилися на селі у роки «відлиги»:

1 – запровадження виплати пенсій колгоспникам;

2 – розширення посівів кукурудзи;

3 – приватизація житла;

4 – відкриття перших приватних шкіл;

5 – укрупнення колгоспів;

6 – зміцнення матеріально-технічної бази машинно-тракторних станцій;

7 – ліквідація обмежень щодо розмірів присадибних ділянок колгоспників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:

1. Десталінізація

А – процес зростання кількості населення міст і посилення їхньої ролі в економічному й культурному житті суспільства.

2. Реабілітація

Б – злиття одного народу з іншим (як правило, більш численним) шляхом засвоєння його мови, звичаїв тощо.

3. Асиміляція

В – політика відходу від негативних рис сталінізму як крайньої форми більшовизму.

4. Лібералізація

Г – послаблення державного контролю над різними видами діяльності.

 

Д – виправдання, поновлення доброго імені чи репутації несправедливо обвинуваченої, обмовленої або засудженої особи.

 

12. Установіть відповідність між містом розташування підприємства та продукцією, яку воно випускає:

1. Запоріжжя

А – автобуси.

2. Кременчук

Б – легкові автомобілі.

3. Луцьк

В – вантажні автомобілі.

4. Львів

Г – авторефрижератори.

 

Д – трактори.

 

13. Установіть відповідність між митцем та галуззю культури, у якій він відзначився:

1. Т. Яблонська

А – живопис.

2.  Л. Костенко

Б – музика.

3.  Г. Майборода

В – архітектура.

4. Н. Ужвій

Г – театр.

 

Д – література.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Історія України 11клас

Контрольні тести з теми: «Україна в умовах десталінізації»

Варіант ІІ

 

1. Коли відбувся ХХ з’їзд КПРС?

А – жовтень 1952 року.

Б – лютий 1956 року.

В – січень-лютий 1959 року.

Г – жовтень 1961 року.

 

2. Коли Кримська область була передана до складу УРСР?

А – 12 березня 1950 року.

Б – 5 жовтня 1952 року.

В – 5 березня 1953 року.

Г – 19 лютого 1954 року.

3. П’ятиповерхові, як правило, панельні та цегляні будинки без технічного поверху, ліфту і сміттєпроводу, які споруджувалися за типовими проектами, «без надмірностей» у народі отримали назву …

А – «коробки».

Б – «сталінки».

В – «хрущовки».

Г – «комуналки».

4. Якому поняттю відповідає визначення: «територіальні органи управління, створені замість галузевих міністерств, які помітно поліпшили керування економікою регіонів, але призвели до розриву зв’язків між окремими галузями»?

А – радгоспи.

Б – раднаргоспи.

В – економічні райони.

Г – місцеві державні адміністрації.

5. Який пасажирський літак виробляли на Київському авіаційному заводі?

А – Ту-104.   

Б – Ту-124.   

В – Ту-134.   

Г – АН-24.

6. Яка подія відбулася найпізніше?

А – скасування оплати навчання у середній та вищій школі;

Б – створення Інституту кібернетики АН УРСР;

В – впровадження обов’язкової восьмирічної освіти;

Г – наукова конференція з питань культури української мови у Києві.

 

7. У якому році відбувся закритий судовий процес над членами Української робітничо-селянської спілки?

А – у 1957 році.

Б – у 1959 році.

В – у 1961 році.

Г – у 1963 році.

8. Який обов’язковий предмет було введено у вищих навчальних закладах СРСР з 1959 року?

А – історія КПРС.

Б – політична економія.

В – науковий атеїзм.

Г – науковий комунізм.

 

9. Розташуйте державних діячів у порядку перебування їх на посаді першого секретаря ЦК КПУ:

А – О. Кириченко;

Б – Л. Мельников;

В – П. Шелест;

Г – М. Підгорний.

 

10. Укажіть прізвища активних діячів Київського клубу творчої молоді «Супутник»:

1 – А. Горська;

2 – І. Драч;

3 – І. Світличний;

4 – В. Стус;

5 – С. Хмара;

6 – В. Чорновіл;

7 – І. Кандиба.

 

 

 

 

 

11. Установіть відповідність між поняттями і термінами та їх визначеннями:

1. Дисиденти

А – сукупність дій і заходів радянського союзного керівництва в національних органах і неросійських республіках СРСР, спрямованих на звуження, приниження чи відсунення на другорядні ролі національних мов, культури, історії союзних республік і водночас висунення на провідні позиції російської мови, культури, історії.

2. «Шістдесятники»

Б – послаблення державного контролю над різними видами діяльності.

3. Русифікація

В – група людей, що дотримуються інших, відмінних від державної ідеології поглядів на найважливіші суспільно-політичні, економічні й культурні проблеми держави.

4. Лібералізація

Г – молоді люди, які намагалися відрізнятися від інших стилем свого одягу, зачісками та уподобаннями.

 

Д – покоління молодих літераторів та митців, учасників руху за оновлення радянського суспільства, які протестували проти заідеологізованості в зображенні дійсності, боролися за відродження рідної мови, піднесення національної самосвідомості й людської гідності.

 

12. Установіть відповідність між твором та його автором:

1. «Зачарована Десна»

А – О. Гончар

2. «Тронка»

Б – О. Довженко

3. «Дикий мед»

В – М. Стельмах

4. «Вир»

Г – Г. Тютюнник

 

Д – Л. Первомайський

 

13. Установіть відповідність між подіями та роками, у які вони відбулися:

1. Початок серійного випуску малолітражок «Запорожець»

А – 1957 рік.

2. Ліквідація машинно-тракторних станцій (МТС)

Б – 1958 рік.

3. Проведення грошової реформи

В – 1959 рік.

4. Відкриття Київського метро

Г – 1960 рік.

 


                             Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії

9 клас

1.     Якою була роль Просвітництва у суспільно-політичному житті  Франції наприкінці ХVІІІ? Установіть зв’язок між ідеями епохи Просвітництва, кризою «старого порядку» і революцією у Франції.                                                           10 б

 

2.   «Військо це передбачається утворити на Україні з людей до козацької служби здібних і здавна відомих звичкою і охотою до неї…Як мине в українських полках потреба, всі вони розпускаються по своїх домівках, але за першою потребою повинні з’явитися на службу і мати в постійній справності зброю, одяг і коней, утримуючи це все своїм коштом…». Ким, коли і у  звязку з якою подією було  видано таке розпорядження? 

Що ви знаєте про козацькі формування у ХІХ столітті й ставлення імперського уряду до них? 

10 б

3.     Поясніть відомі терміни.

-         Велика грецька колонізація.

-         Хрестові походи.

-         Зустріч цивілізацій.

-         Смуга осілості.

-         Будителі.

 

4. Визначте передумови та наслідки зазначених подій.

Передумови

Подія

Наслідки

 

Видання альманаху «Русалка Дністрова»

 

 

«Битва народів»

 

 

 

Франська держава

 

8 б

 

 

 

 

 

 

Завдання

 І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії

 

10  клас

1. Охарактеризуйте і дайте оцінку основним  положенням Версальського договору?  Чи справедливими вони були? Свою відповідь обґрунтуйте.

10 б

2. Історики та економісти по-різному аналізують столипінську аграрну реформу та її наслідки. Одні – нещадно критикують, інші – вбачають у ній багато цікавого і корисного навіть для сьогодення.

              За що б ви покритикували аграрну реформу П.Столипіна, що  корисного  в ній бачите, що б порекомендували застосувати сьогодні в аграрному секторі України?

10 б

3. Назвіть події, про які йдеться в історичному джерелі, встановивши їх хронологічну послідовність.

А. «…Почав писати підбурливі твори ще з 1837 року… За підбурливий дух і зухвалість, що виходили за всякі межі, його потрібно визнати одним з найнебезпечніших злочинців. …За писання віршів… призначити рядовим в Оренбурзький окремий корпус».

Б. Увесь народ, вийшовши з Києва, вся чернь вітала його. Академія вітала його як спасителя народу від рабства польського, як Мойсея, вбачаючи у імені Богдана добрий знак і, називаючи його Богом даний…»

В. «Не будучи українцем за походженням, усе своє життя присвятив служінню Україні… Посівши митрополичу кафедру забороненої православної церкви, домігся від королівської влади її легалізації. Заповідав не ставити йому після смерті ніяких пам’ятників, хоча сам, ще при житті, створив собі пам’ятник – Київську Академію».

Г. «…Коли ж охрестили, передали йому віру християнську, кажучи так:» «Хай не спокусять тебе деякі з єретиків. А ти віруй, так говорячи: «Вірую во єдиного Бога отця вседержителя, творця неба і землі».

Д. У цьому видатному документі великими буквами позначено кінцеву,            стратегічну мету партії: «ОДНА, ЄДИНА, НЕРОЗДІЛЬНА, ВІЛЬНА, САМОСТІЙНА УКРАЇНА ВІД ГІР КАРПАТСЬКИХ АЖ ПО КАВКАЗЬКІ» 5 б

4. Ініціатором проведення аграрної реформи виступив:

  А) Микола ІІ,   Б) П. Столипін,    В) М. Грушевський.              

5. Автором програми Революційної української партії, виданої у Львові під назвою «Самостійна Україна» був:

А) В.Винниченко,   Б) М.Міхновський,    В) М. Грушевський.   

6. Складіть таблицю «Бойовий шлях легіону УСС».

Дата

Подія

Наслідки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Визначте, чиї портрети зображені на світлинах. Одним реченням охарактеризуйте їх місце в історії та вкажіть в таблиці псевдо історичної постатті.
   А) «Адвокат голодранців»   Б) «Артільний батько»    В) «Залізний канцлер».

Портрет

 

Прізвище та ім’я історичного діяча

Коротка характеристика діяльності

Описание: 200px-Bundesarchiv_Bild_146-2005-0057,_Otto_von_Bismarck

 

 

Описание: Mihnovsky

 

 

 

 

                                                                                                                            14 б

 

8. Розгляньте зображення храмів. Визначне яким релігіям притаманні такі типи споруд. Коротко, у межах трьох речень, опишіть їх архітектурні та функціональні особливості.

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "фото православного храму"       Описание: Результат пошуку зображень за запитом "фото католицького храму"

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "фото мечеті"          Описание: Результат пошуку зображень за запитом "фото буддистського храму"

 

10 б   

Всього 57 балів    


 

Завдання І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

11 клас


І. Які документи повинна подати особа при прийомі на роботу? (5 балів)


ІІ. Побудуйте схему «Види адміністративних стягнень». (5 балів)


ІІІ. Порівняйте правові терміни та поняття:

А) Об’єктивне право Суб’єктивне право;
Б) Закон Декларація;
В) Апатрид Біпатрид.  ( 10 балів)
ІV. Оцініть принципи виборчого права в Україні. (10 балів)
V. Охарактеризуйте взаємні права та обов’язки батьків та дітей. (10 балів)
VІ. Правові задачі:


1. Безробітний Микола випадково знайшов у лісі ведмежатко. Поміркувавши,
Микола вирішив заробляти на життя, створивши у себе на господарстві мінізвіринець, який показуватиме за гроші всім охочим. Він спорудив невеликі
саморобні клітки та став їх «наповнювати» різноманітною живністю.
Минуло декілька місяців... Звіринець не виправдав сподівань Миколи. Коштів
не вистачало навіть для годування тварин. Якось чергові відвідувачі звіринця,
не тільки відмовились платити гроші, а ще й викликали поліцію. Здивуванню
Миколи не було меж, адже він так піклувався про живу природу... А вони...
Здійсніть правовий аналіз ситуації. (15 балів)


2. Андрій Микитенко виявив, що в одній із соціальних мереж Інтернету його
знайомий опублікував скріншоти (фотознімки) з особистих повідомлень
Андрія. Обурений Андрій звернувся до суду з вимогою визнати протиправними
дії щодо поширення (без його згоди) особистих повідомлень у соціальній
мережі, які містили приватну кореспонденції. Знайомий поспішно видалив
раніше розміщені ним скріншоти.
Яке рішення повинен прийняти суд? Наведіть відповідні аргументи. (15 балів)


3. Змоделюйте правову задачу на тему законодавчого захисту неповнолітніх
осіб від експлуатації. (умови задачі – 5 балів; розв`язання — 10 балів)

ЗАВДАННЯ

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

11 КЛАС

 

1.

Назвіть країну, яка у першій половині ХХ ст. втратила за штриховану на картосхемі територію, та країну, яка отримала цю територію. Укажіть роки,коли це відбувалося.

                         

 

 

 

 

 

 

 

2. Приводом для початку Другої світової війни стало:

А) напад нацистів на радіостанцію Глейвіц; 

Б) Розділ Чехословаччини; 

В) Напад на корабель «Луізітанія»;

 Д) Підписання пакту Молотов-Риббентроп.                

 

3. Який з наведених термінів уживають у значенні « повернення на батьківщину військовополонених та  цивільних осіб, які під час війни опинилися за межами своєї країни»

А репарація      Б реабілітація     В репатріація     Г депортація.   

 

4. У якому з універсалів ЦР було проголошено?

« …Ми, Українська ЦР, сповіщаємо всіх громадян України: однині      Українська Народна республіка стає самостійною, ні від кого незалежною Вільною Суверенною Державою Українського Народу»

А Першому     Б Другому      В Третьому       Г Четвертому           

 

5. У яких твердженнях ідеться про Симона Петлюру?

1.  Був головним  отаманом Армії УНР.

2.  Був першим головою Генерального секретаріату ЦР.

3.  Від 1920 р. перебував в еміграції, очолював уряд УНР в Екзилі.

4.  У листопаді 1918 року перебував в Берліні, де мав зустріч з кайзером      Вільгельмом ІІ.                                                                                            

 

6. Оборона якого міста від нацистських загарбників тривала найдовше?

А Києва       Б Одеси      В Полтави    Г Севастополя                                          

 

7. Яка форма монополістичного об’єднання була домінуючою в промисловості Наддніпрянської  України  на початку  ХХ ст.?

А трест        Б картель          В концерн           Г синдика                

 

8. Установіть хронологічну послідовність подій 

А Битва за Дніпро

Б Корсунь-Шевченківська операція

В Операція «Багратіон»

Г Початок Другої світової війни

Д Визволення Києва

Е Нюрнберзький процес                                                                      6б

               

 9. Визначте, чиї портрети зображені на світлинах. Одним реченням охарактеризуйте їх місце в історії

А) «Тарас Бульба»   Б) «Микола Хвильовий»    В) «Тарас Чупринка»

 

 

 

 

Портрет

 

Прізвисько/

псевдоним

(літера)

Справжнє

ім’я

Коротка характеристика діяльності

Описание: Хвильовий_Микола

 

 

 

Описание: Роман_Шухевич_(1945)

 

 

 

 

 

 

 

10. Проаналізуйте фотодокумент (10 б.)

Описание: 12906765511. Коротко розкажіть про події, що зображені.

2. Назвіть 2-3 історичних діяча, пов’язаних з даними подіями.

3. Визначте причини зображених подій.

4. Які наслідки ці події мали?

 

 

 11.Робота з карикатурою (15 б.)

Розгляньте уважно карикатуру. Якій історичній події чи якому явищу вона присвячена?  Чи упізнаєте ви персонажів карикатури? Яке ставлення відображає карикатурист до персонажів чи події? Що ви знаєте про цю історичну подію, явище, зображених на карикатурі історичних осіб з інших джерел інформації? Вкажіть яке значення мала ця подія в історії людства?

Критерії оцінювання:

*Визначення події та дати – 1б.

*Визначення історичних персонажів – 2 б.

*основна іде), яку хотів передати автор

 карикатури та   аргументація – 2 б.

   *Аргументований висновок про наслідки

 події, зображеній на карикатурі та її

значення в історії людства – 3б.




Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

2017/2018 н.р.

9 клас

 

Завдання 1.

(максимум балів – 6 )

1. Яке з визначень відображає юридичний зміст поняття «ПРАВО»:

А)  це обгрунтована, виправдана можливість поведінки в суспільстві;

Б)  це сукупність норм, які прийняті більшістю суспільства як    загальнообов’язкові та порушення яких тягне за собою громадський осуд;

В) система встановлених державою загальнообовязкових, формально визначених норм, що регулюють суспільні відносини.

2. У наведеній ситуації юридичним фактом є:

А) учень проспав ;

Б)  він дуже поспішав до школи, тому перейшов вулицю на червоне світло;

В)  його зупинив міліціонер і зробив попередження.

3. Три підлітка – 14, 15 і 16 років увечері зупинили перехожого і відібрали в нього гаманець. У цьому випадку настає відповідальність:

А) цивільна; б) адміністративна; в) кримінальна; г) дисциплінарна.

4.  Конституцію України було прийнято:

А) 16 липня 1990 р.; б) 24 серпня 1991 р.; в) 28 червня 1996 р.

5.  Яка із запропонованих характеристик України не відповідає чинній Конституції нашої держави: 

А) суверенна; б) соціальна; в) демократична; г) складна; д) правова.

6. Громадянка А. заповіла своє майно дітям. Ця ситуація регулюється нормами права:

А) цивільного; б) кримінального; в) адміністративного; г) сімейного.

 

Завдання 2.

(максимум балів – 6 )

1.     Установіть відповідність між галузями права і юридичними нормами, що врегульовують відносини між:

А) роботодавцем і працівником;

Б) продавцем і покупцем;

В) інспектором ДАЇ і правопорушником;

1- адміністративне, 2 - цивільне; 3 – трудове, 4 – сімейне,

А___; Б____; В____ .

2.     Установіть послідовність етапів прийняття закону:

А) законодавча ініціатива;

 Б) підписання  закону Президентом України;

Г) обговорення законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради України.

 

Завдання 3.

(максимум балів – 10)

Закінчіть наведені речення:

1.     Галузь права - це ...

2.     Норма права  – це ...

Завдання 4.

Схематично відтворіть існуючі гілки влади в Україні  (максимум балів – 3)

 

 

Завдання 5.

Напишіть твір з 8 – 10 речень на одну з тем: (максимум балів – 10)

 

Тема 1. У чому важливість вивчення права для людини?

Тема 2. Навіщо нам потрібні закони?

Критерії оцінювання:

-          застосування понять вивченої теми;

-          наведено приклади, що пояснюють сенс понять;

-          дана відповідь на питання, якому присвячено твір;

-          логічна послідовність викладу матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

2017/2018 н.р.

10 клас.

 

Завдання 1 (максимум балів – 3)

Закінчіть речення.

1.     Відповідно до Сімейного кодексу України неповнолітньою вважається дитина …

2.     Згідно з Кримінальним кодексом України співучасником є …

3.     Відповідно до цивільного кодексу України до другої черги спадкоємців за законом належать …

 

Завдання 2 (максимум балів – 6)

Подайте у вигляді схеми:

Форми державного правління.

 

Завдання 3 (максимум балів – 9)

Визначте сутність понять та порівняйте їх:

1.     Авторитарний режим – тоталітарний режим;

2.     Федерація – конфедерація;

3.     Парламентська республіка – президентська республіка.

 

Завдання 4 (максимум балів – 12)

Дайте розгорнуту відповідь:

Що таке функції держави і які підстави їх класифікації вам відомі? Як змінюються функції держави з її розвитком? Які функції є характерними для сучасної України?

 

Завдання 5 (максимум балів – 12)

Розгляньте фотографії та дайте відповіді на питання.

 

 

Про яке правове явище свідчать фотографії? Сформулюйте його визначення. Назвіть ознаки цього правового явища. Охарактеризуйте діяння, відображені на фото, як елемент об’єктивної сторони правопорушення. Наведіть інші приклади (не менше трьох) цього виду правопорушення. Який нормативно-правовий акт регулює зазначені відносини?

 

 

Завдання 6 ( максимум балів – 15)

Розв’яжіть задачу:

Неповнолітні П. та В. під керівництвом раніше судимого Б. розбили вітрину магазину та викрали звідти імпортну радіотехніку, яку потім сховали у свого знайомого Р. Через кілька днів міліція затримала Р., який зізнався у скоєному та допоміг знайти сховані речі. П. та Р. – учні 10 класу, характеризуються позитивно, В. після закінчення 9 класу не працює і не навчається, узятий на облік в інспекції у справах неповнолітніх за дрібне хуліганство. Б. - раніше судимий, працює на заводі. Суд оголосив вирок – Б.,П., В. та Р. засуджені до трьох років позбавлення волі кожний.

-         Чи вчинено злочин, який? Чи є обтяжуючи або пом’якшуючи обставини? Чи відповідає вирок суду вимогам закону?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

2017/2018 н.р.

11 клас

 

Завдання 1 ( максимум балів – 6)

Розкрийте поняття функцій держави, назвіть їх види та охарактеризуйте їх                                           

 

Завдання 2 ( максимум балів – 8)

Дайте визначення поняттям.

1.Земельне право - це ...

2.  Склад правовідносин - це...

3.  Особа без громадянства — це ...

4.  Обов'язкова частка спадщини - це ...        

                                                 

Завдання 3 ( максимум балів – 12)

Визначте сутність понять і порівняйте їх: визначте спільні та відмінні риси, відповідь аргументуйте.

1. Бюджет - податок

2.  Громадські роботи - виправні роботи

3.  Механізм держави - апарат держави

4.  Дисциплінарна відповідальність - адміністративна відповідальність  

 

Завдання 4 ( максимум балів – 6)

Подайте у вигляді схеми «Види правовідносин». До елементів схеми доберіть конкретні приклади.   

                             

Завдання 5 (максимум балів – 12)               

Розгляньте фотографії та дайте відповіді на питання.

 

В якості кого виступає особа, відображена на фото зліва? Сформулюйте його визначення. Зазначте права таких осіб, передбачені законом (не менше чотирьох). Яке правове явище відображене на фото справа? Які права має особа, відображена на фото справа, якщо вона виявить такий недолік протягом встановленого гарантійного строку? Які нормативно-правові акти регулюють зазначені відносини?

               

Завдання 6 ( максимум балів – 8)

Дайте юридичну оцінку ситуації:

Громадянин Петренко працював водієм на молокозаводі та возив по магазинах його продукцію. Одного дня, перебуваючи у нетверезому стані, він не впоравшись із керуванням, з'їхав з траси, автомобіль перекинувся. Керівник заводу притяг Петренка до юридичної відповідальності, бо ця пригода причинила заводу збитки.

Як називається така відповідальність? Дайте визначення цього виду відповідальності. В якому обсязі керівник підприємства має право вимагати відшкодування збитків від Петренка? Який порядок притягнення Петренка до такої відповідальності? Чи можна шофера Петренка ще й звільнити з роботи?

 

  


ЗАВДАННЯ

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2019/2020 навчальний рік

 

8 КЛАС

Завдання І (максимум балів – 5)

Уважно розгляньте картосхему. Напишіть назви давньоруських удільних князівств у період політичної роздробленості, які позначені на картосхемі літерами.

 

Критерії оцінювання: кожне правильно визначене удільне князівство – 1 бал.

 

 

 

 

 

Завдання IІ. Тестові завдання  

(кожна правильна відповідь – 1 бал)

1. Віра у спільне походження і кровну спорідненість між людиною і певним видом тварин називається:

А  анімізмом,       Б  тотемізмом,          В  дадаїзмом,            Г  атеїзмом.
2. Хто був Великим князем литовським у 1430 році?
 А. Володимир;  Б. Ольгерд;  В. Свидригайло;  Г. Міндовг.

3. Мезоліт це:

А  давній кам’яний вік,  Б  новий кам’яний вік, В  бронзовий вік,   Г  середній кам’яний вік.
4. Літописець називає «самодержцем усієї  Русі», «царем на Русі» князя:
А. Данила Галицького;           Б. Володимира Мономаха;

В. Юрія І Левовича;                Г.Романа Мстиславовича.
5. Метрополія це:.

А  країна, яка є колонією;                  В  країна, яка володіє колоніями;

Б  країн, яка є напівколонією;           Г  країна, яка прагне стати незалежною;

6. Ім’я  якого князя згадує літописець у прислів’ї: « Володимир землю зорав, ………. засіяв»:

А. Мономах;     Б. Ярослав;   В. Мстислав;  Г. Данило.
7. Який з цих народів, що мешкав у Криму, згаданий у поемі Гомера «Одіссея»:

А  сармати,    Б  таври,   В  скіфи,   Г  кіммерійці.



 

Завдання ІІІ. Встановіть відповідність між сучасною українською назвою та назвою грецької колонії, заснованої там в стародавню епоху (4 бали):


     1. Керч.                                                      А. Керкінітіда.
     2. Севастополь.                                         Б. Ольвія.
     3. Євпаторія.                                              В. Тіра.

     4. Берег Південнобузького лиману.        Г. Херсонес Таврійський
                                                                          Д. Пантікапей.

 

Завдання  ІV. Робота з документами  (10 б.) Ознайомтеся з фрагментом документа і дайте відповіді на запитання.

 «…Коли православні християни, що живуть серед чужовірців, серед ляхів, уніатів і проклятих єретиків, хочуть від них відлучитись і не мати нічого спільного з ними, а самі з собою любов’ю єднаються. Імена свої разом вписують і браттями називаються».

1. Яке об’єднання згадує документ? (1 б.)  Вкажіть дату його створення та соціальне походження членів цього об’єднання. (3 б.)

2. З якою метою «єдналися православні християни»?(3 б.)

3. Опишіть напрями діяльності цього і подібних об’єднань. (3 б.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2019/2020 навчальний рік

9 КЛАС

Завдання І (максимум балів – 3)

Уважно розгляньте фрагмент карти. Дайте назву карті. Які історичні події позначені на карті стрілками? Що об’єднувало держави, на яких є позначка у вигляді корони?

 

Критерії оцінювання: правильно визначено назву карти – 1 бал; правильно названі історичні події – 1 бал; правильно вказана ознака, за якою можна об’єднати держави, – 1 бал.

 

Завдання IІ. Тестові завдання

(кожна правильна відповідь – 1 бал)

 1. Коли почалась Велика французька революція:


  А) 1786 р.                         Б) 1789 р.                      В)1791 р.

2. Згідно з Гадяцьким договором в кордонах Київщини, Брацлавщини та Чернігівщини мало бути створено:


А) Гетьманщину;                                 Б)Українську козацьку державу;

В) Князівство Руське             

 Г) Військо Запорозьке


3. На честь якого апостола було названо перший і найвищий орден запроваджений у Росії Петром І:

 А  Володимира,   Б  Георгія,  В  Андрія,    Г  Петра


4.Бородинська битва відбулася у:


А)  25 серпня 1812 року                             Б)  26 серпня 1812 року

В)  27 серпня 1812 року                             Г) 28 серпня 1812 року


5.Де відбувалася «битва народів»:


А) під Бородіно                                       

 Б)  під Лейпцигом

В)  під Ватерлоо                                         Г)  під Віднем


6. 18 брюмера 1799 р. у результаті перевороту до влади у Франції прийшов Наполеон. Який це був день за звичним нам календарем:

А  9 грудня   Б  9 вересня     В  9 жовтня    Г  9 листопада

7.Ім’я французького просвітителя, якому належать слова: «Якби Бога не було, то його слід було б вигадати»:


А)  В. Вольтер                                             Б)  Ш. Монтеск’є

В)  Ж. Руссо                                                Г)  Д. Дідро


 

8.У якому році К. Розумовський став гетьманом України:


А) 1750 р.           Б)  1762 р.         В)  1764 р.           Г)  1788 р.


Завдання ІІІ. Виберіть відповідність  між історичними особами

та подіями        (5 балів)

1.М.Лютер                               А) Тарасова ніч

2.І. Лойола                               Б) Хотинська битва    

3.Т.Трясило                             В)Товариство Ісуса        

4.П.Сагайдачний                     Г) Видання «Букваря»                            

5.І.Федоров                              Д) Початок реформації в Німеччині     

Завдання ІV. Робота з документами  (10 б)  Ознайомтеся з фрагментом документа і дайте відповіді на запитання.

«Ми стоїмо тепер, братіє, між двома проваллями, готовими нас пожерти, коли не виберемо шляху для себе надійного, що б їх обминути. Воюючі між собою монархи, що зблизили театр війни до границь наших, до того розлючені один на одного, що підвладні їм народи терплять уже і ще перетерплять безодню лиха незмірного, а між ними є точка, або ціль всього нещастя. І ми тепер уважати повинні ___________ за своїх приятелів, союзників, добродіїв і немов би од Бога посланих, щоб увільнити нас од рабства та зневаги і поновити на найвищому ступені свободи та самостійності».

1) Кому належать слова, наведені в документі - 2 бали.

 2) Дата події, про яку йдеться в документі - 2 бали.

4) Дайте коментарі сторичних подій, які згадуються в документі - 4 бали.

5) Вставте пропущене слово в тексті – 2 бали.

 

 


 

 

ЗАВДАННЯ

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2019/2020 навчальний рік

10 КЛАС

Завдання І (максимум балів – 3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Укажіть назви українських губерній у складі Російської імперії на початку ХХ ст., які на картосхемі позначені цифрами.

Критерії оцінювання: кожна правильно визначена назва губернії – 1 бал.

 

Завдання IІ. Тестові    завдання

(кожна правильна відповідь – 1 бал, всього 10 балів)

1.Перший масовий робітничий рух у Англії 1830-1850-х років називався:

А)  уніонізм; Б)  аболіціонізм; В)  буддизм; Г)  чартизм.

2. Революційна українська партія була заснована в:

  А) лютому 1900 р,     Б) березні 1902 р.,     В) січні 1903 р.,   Г) лютому 1905 р.

3. Перша світова війна розпочалася:

      А) 1 серпня 1914 р.,     Б) 1 серпня 1915 р.,     В) 1 липня 1914 р.

4. Перша російська революція відбувалася в:

 А) 1895 – 1906 рр.,   Б) 1905 – 1907 рр.,   В) 1905 – 1908 рр.,    Г) 1904 – 1906 рр.

5.  Перша політична партія в Наддніпрянській Україні називалася:

   А) ТУП,    Б) РУП,   В) РСДРП

6. Хто був редактором першого українського, політичного, безцензурного, збірника «Громада», що видавався в Женеві з 1878 по 1882рр.:

А  М. Драгоманов,   Б  М. Павлик,  В  І. Франко,   Г  С. Подол.

7. Найпоширеніша форма монополій в Україні:

   А) синдикат,     Б)  трест,   В) картель,   Г) концерни.

 8. Ініціатором проведення аграрної реформи виступив:

  А) Микола ІІ,   Б) П. Столипін,    В) М. Грушевський.

9. Автором програми Революційної української партії, виданої у Львові під назвою «Самостійна Україна» був:

А) В.Винниченко,   Б) М.Міхновський,    В) М. Грушевський.

10. Місце, де виділялася земля селянину за реформою П. Столипіна:

                А) відруб,    Б) наділ,    В) феод

 

Завдання ІІІ.  Знайдіть помилки:            (5балів)

-         Перша революція в Росії розпочалася 9 січня 1906 року;

-         Повстання на панцернику «Потьомкін» відбулося в листопаді 1906 року;

-         Цар Микола ІІ підписав «Маніфест» 17 листопада 1905 року;.

-         Перша Державна Дума почала працювати восени 1906 року;

-         Повстання саперів під керівництвом Жаданівського відбулося в Полтаві в листопаді 1906 року.

 

Завдання ІV. Робота з документами  (10 б)  Ознайомтеся з фрагментом документа і дайте відповіді на запитання.

 «Государ імператор 18 травня все милостивіше повеліти зволив:

1. Не допускати ввозу в межі Імперії без спеціального дозволу Головного управління в справах друку будь-яких книжок і брошур, виданих малоросійським наріччя. 2. Друк і видання в Імперії оригінальних творів та перекладів тим самим наріччям заборонити…3.Заборонити різні сценічні вистави й читання малоросійською мовою, а так само й друк нею ж текстів до музичних нот. 4. Припинити видання газети «Киевский телеграф…»

1. Про який документ йдеться в уривку з історичного джерела? В якому році його було видано? (4 б.)

2. Надайте ще приклад заборонних актів російського уряду (2 б.)

3. З’ясуйте причини наступу російського уряду на українську культуру. (2 б.)

4. Вкажіть наслідки прийняття цього та подібних документів. (2 б.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2019/2020 навчальний рік

 

11 КЛАС

 

Завдання І (максимум балів – 4)

Назвіть країну, яка у першій половині ХХ ст. втратила заштриховану на картосхемі територію, та країну, яка отримала цю територію. Укажіть роки, коли це відбувалося.

 

Критерії оцінювання: правильно визначені країни – по 1 балу; правильно визначені роки – по 1 балу.

 

 

 

Завдання . Тестові  завдання (кожна правильна відповідь – 1 бал)

1. Позначте назву історичного періоду, під час якого на українських землях існувала трипільська культура

А          палеоліт              Б мезоліт               В неоліт               Г енеоліт

2. Приводом для початку ІІ світової війни стало:

А) напад нацистів на радіостанцію Глейвіц; 

Б) Розділ Чехословаччини; 

В) Напад на корабель «Луізітанія»;

 Д) Підписання пакту Молотов-Риббентроп.

3. Позначте ім’я князя, за часів правління якого вперше було письмово зведено закони Київської Русі:

А          Володимир Великий         Б Ярослав Мудрий          В  Володимир Мономах

4. Який з наведених термінів уживають у значенні « повернення на батьківщину військовополонених та  цивільних осіб, які під час війни опинилися за межами своєї країни»

А репарація      Б реабілітація     В репатріація     Г депортація.

5. У якому з універсалів ЦР було проголошено?

« …Ми, Українська ЦР, сповіщаємо всіх громадян України: однині      Українська Народна республіка стає самостійною, ні від кого незалежною Вільною Суверенною Державою Українського Народу»

А Першому     Б Другому      В Третьому       Г Четвертому

6. У яких твердженнях ідеться про Симона Петлюру?

1.  Був головним  отаманом Армії УНР.

2.  Був першим головою Генерального секретаріату ЦР.

3.  Від 1920 р. перебував в еміграції, очолював уряд УНР в екзилі.

4.  У листопаді 1918 року перебував в Берліні, де мав зустріч з кайзером    Вільгельмом ІІ.

5.У лютому 1919 р. вийшов із УСДРП і став головою Директорії.

А 1,2,5      Б1,3,5      В 2,4,5      Г 1,2,3

7. Оборона якого міста від нацистських загарбників тривала найдовше?

А Києва       Б Одеси      В Полтави    Г Севастополя

8. Яка форма монополістичного об’єднання була домінуючою в промисловості Наддніпрянської  України  на початку  ХХ ст.?

А трест        Б картель          В концерн           Г синдикат

Завдання ІІІ Установіть послідовність подій  (6 балів)

А Битва за Дніпро

Б Корсунь-Шевченківська операція

В Операція «Багратіон»

Г Початок Другої світової війни

Д Визволення Києва

Е Нюрнберзький процес

 

Завдання ІV. Проаналізуйте фотодокумент (10 б.)

1. Коротко розкажіть про події, що зображені.

2. Назвіть 2-3 історичних діяча, пов’язаних з даними подіями.

3. Визначте причини зображених подій.

4. Які наслідки ці події мали?

 

 Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації

Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 імені К.Д. Ушинського

Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2014-2015 навчальний рік

11 клас

196 балів

 

1. В історичних працях і навчальній літературі хронологічні межі Української революції визначаються по-різному. Ярослав Грицак, наприклад, запропонував обмежити їх 1914 – 1923 роками. Чим обумовлена така періодизація? Які інші варіанти періодизації Української революції Вам відомі? Який із цих варіантів сьогодні є найбільш визнаним? Обґрунтуйте його. Завдання виконується у зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

 

2. Перед вступом німецьких військ у Париж якась мадам де Флоріан зачинила свою столичну квартиру на площі Пігаль і поїхала на південь Франції. Не так давно вона померла у віці 91 рік, так ніколи й не повернувшись додому. Коли спадкоємці відкрили квартиру, названу одним з експертів «замком сплячої красуні, в якому час зупинився на 70 років» або ж «капсулою часу», вони виявили… Як Ви гадаєте, що можна було б віднайти у  такій квартирі? Здійсніть її опис, вказавши пристрої, умеблювання, предмети побуту, іграшки, особисті речі, літературу тощо. Змалюйте соціальний портрет власниці квартири на тлі епохи. Завдання виконується у зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

 

3. Напишіть історичне есе на тему: «Архіпелаг Франца Йосифа»: Франц Йосиф І на чолі Австрійської імперії». Завдання виконується у зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

 

4. Уявіть собі «війну», учасниками якої  були б такі історичні персонажі, як князь Ольгерд, король Карл XII, цариця Катерина II, гетьман Іван Мазепа, голова Директорії Симон Петлюра, лідер ОУН Степан Бандера.  Що це за «війна»? Коротко охарактери­зуйте кожен із її сюжетів, пов'язаний з названими історичними особами. Зробіть узагальнюючі висновки. Завдання виконується у зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

 

5. Вам запропоновані історичні терміни, що починаються на «ко…»: когорта, колабораціонізм, Колізей, Коліївщина, колонат, Комінтерн, комуна, Конвент,кондакари, конкістадор, конклав, консул, консульство,конфуціанство, коренізація, кортеси

Розподіліть їх за історичними періодами, відповідно до часу появи. Дайте пояснення кожного з відібраних термінів. (32 бали)

Стародавній світ

 

 

 

 

 

 

 

 

Середні віки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новий час

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новітній час

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.  Перед вами п’ять історичних фото. До кожної світлини зробіть три коротких записи. (15 балів)

Зображення події.

Яка подія відображена на світлині? Початкова дата цієї події.

Вплив події на світ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Визначте, про яких осіб ідеться в наведених характеристиках, знайдіть принцип, за яким вони нині можуть бути об'єднані (окрім того, що всі були діячами української культури). (10 балів)

1. Обидва були українськими письменниками: один — людина із чималим життєвим до­свідом, член Центральної Ради від партії есерів, публіцист, драматург і театрознавець; інший — молодий поет, «дитя українізації», романтик морської стихії, пригод і пристрастей сильних людей. Після замаху на С. Кірова їм, таким різним за біографією і творчістю, винесено однако­вий вирок: розстріл за участь в антирадянській «ОУН», яка нібито готувала цей замах, хоча вони до нього не були причетні жодним чином.

____________________________________________________________________________

2. Український поет, першу книгу якого видав петлюрівський отаман Волох. Згодом цей молодий поет, про якого панночки казали, що у нього «одухотворене лице бандита», став класиком української літератури, за одні й ті самі твори спочатку був нагороджений Сталінською премією, а потім підданий цькуванню. Так, як він, напевне, ніхто не кохав: його дружину за­вербували органи НКВС, щоб доносила на ньо­го та його знайомих, однак він її не покинув навіть після зізнання і ув'язнення за розголошення цієї державної таємниці.

____________________________________________________________________________

3. Український поет, один із найяскравіших представників «розстріляного відродження», якому М. Бажан зізнався, що його «одне слово варте тисячі моїх», а М. Рильський сказав, що «Україна була б багата, якби мала десять таких поетів». Писав про «мільйони сіл, де поруч комнезами й вечірній дзвін до церкви». Тяжко хво­рим на сухоти був відправлений на Соловки, де й помер у лютому 1936 р.

____________________________________________________________________________

4. Український актор і режисер, засновник і незмінний упродовж  34 років керівник театру імені Івана Франка, виконавець хрестоматійних ролей Мартина Борулі, бравого солдата Швейка та ін. Коли у 1954 р. його викликали в ЦК КПУ, щоб усунути з посади одноосібного керівника театру, доручивши працювати дуумвіратом ра­зом з іншим режисером, і при цьому пожартували — будете, мовляв, як Станіславський з Немировичем-Данченком, він у відповідь запитав: «А хто з нас буде Станіславським»?

____________________________________________________________________________

5. Поет, найпопулярніший український автор початку XXст., провісник українського відродження 1917—1921 років, оспівував українську давнину. Зокрема, з-під його пера вийшла кни­га, котра є поетичною ілюстрацією «Історії Ук­раїни» І.Крип'якевича. Ліризм творчості поета несподівано переріс у крицеву карбованість пое­тичних рядків його сина, відомого діяча ОУН.

____________________________________________________________________________

6. Український історик, якому на початку XXст. віддавали пальму першості серед «уче­них російських жінок». Автор першої узагаль­нюючої науково-популярної праці з історії Ук­раїни, що перемогла в конкурсі, оголошеному журналом «Київська старовина». Вбита разом з дочкою бандитами у грудні 1918 р. на хуторі Любочка, саме напередодні урочистого вступу військ Директорії до Києва.

____________________________________________________________________________

7. Український історик, письменник, громад­ський діяч. Людина надзвичайно діяльної вдачі: йому довелося працювати секретарем київської Археологічної комісії, бути членом Українсько­го наукового товариства і Товариства Нестора-літописця, співробітником «Київської старови­ни». У 1918 році він став одним із засновників Української академії наук, а в 1919—1922 роках виконував обов'язки її президента.

____________________________________________________________________________

8. Український письменник, творець кла­сичного реалістичного роману. Народився за 20 верст від Шевченкової Кирилівки, після закін­чення духовної академії двадцять років учите­лював, за півстоліття творчої праці написав понад п'ятдесят творів. 30 березня 1918 року Цен­тральна Рада ухвалила законопроект про виплату йому довічної пенсії, однак уже через три дні, 2 квітня, він помер. Все його майно, за заповітом, стало державною власністю, яку взяла під охорону та ж таки Центральна Рада.

____________________________________________________________________________

Принцип, за яким можуть бути об’єднані ці особистості ____________________________________________________________________________

8. Перед вами шість текстів.  Дайте відповіді на запитання, заповнивши таблицю. (24 бали)

Тексти

Тип письма та період його виникнення

(2 бали)

В яких державах письмо використовувалося з початку виникнення та його історичні особливості (2 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Давньогрецький історик Плутарх у своїй праці «Порівняльні життєписи» започаткував порівняння видатних осіб. Спробуйте, подібно до Плутарха, порівняти такі дві неординарні постаті, як Володимир Щербицький і Петро Шелест. Підберіть не менше 5 критеріїв порівняння і заповніть таблицю.(15 балів)

Критерії порівняння

Володимир Щербицький

Петро Шелест

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації

Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 імені К.Д. Ушинського

Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2014-2015 навчальний рік

10 клас

181 бал

 

1. Уявіть собі, що ви зустрілись з автором першої конституції  України Пилипом Орликом. Як би ви охарактеризували своєму співрозмовнику сучасне сприйняття його твору? У чому її актуальність сьогодні? Завдання виконується у зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

 

2. Французький історик Марк Блок, розглядаючи проблему зародження капіталізму, зазначив: „До якої дати слід віднести появу капіталізму – не капіталізму певної епохи, а капіталізму як такого, Капіталізму з великої літери? Італія ХІІ ст.? Фландрія ХІІІ ст.? Часи Фуггерів і антверпенської біржі? ХVІІІ ст. чи навіть ХІХ? Скільки істориків – стільки записів про народження”. Спробуйте сформулю­вати і обґрунтувати свою версію про час народження капіталізму. Завдання виконується у зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

 

3. Проаналізуйте урбанізаційні процеси в Україні в другій половині XIX століття – на початку ХХ століть, виділивши окремо їх економічну, соціальну, національну, культурну і побутову складові. Завдання виконується у зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

 

4. На відміну від більшості країн сходу Японія не перетворилася на колонію. Як ви вважаєте, чому? В чому полягали особливості модернізаційних процесів в Японії?  Завдання виконується у зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

 

5. Вам подано текст рукопису. Експерт  музею почав аналізувати документ і знайшов у ньому 11 помилок, які свідчили, що це підробка. Одну помилку він виправив, але раптова хвороба завадила експерту закінчити роботу. Знайдіть та виправте інші 10 помилок.

Рукопис

«Вже 18 березня 1848 р. в австрійській столиці почалися маніфестації. Імператор Йосиф ІІ під тиском віденців відправив канцлера К. Меттерніха у відставку. 13 квітня у Львові виникла Центральна рада народова – організація австрійців Галичини, які вимагали здійснення реформ і перетворення краю в автономну провінцію імперії. З ініціативи галицького намісника 15 травня 1848 р. в Галичині і Буковині було ліквідовано панщину та інші селянські повинності. На Закарпатті панщина була скасована наступного року. 2 травня 1848 р. галицькі українці зібралися на сейм у Львові. Було розпочато видання української газети «Русалка Дністровая». У червні 1848 р. у Відні відбувся з’їзд представників слов’янських народів Австрійської імперії. 10 липня 1848 р. розпочав роботу австрійський рейхстаг, до якого українцям не вдалось потрапити. З метою стримування українського національно руху в Галчині було утворено Земський собор, який видавав газету «Дневник руський» за редакцією І. Вагилевича. Революційні події в Угорщині привели до проголошення її незалежності у березні 1848 р. Правителем-президентом Угорщини було обрано Шандора Петефі». 

(20 балів). Бали не будуть нараховуватись за виправлення, яке насправді є правильним текстом без помилок.

У рукописі написано

Як мало бути в оригіналі

Імператор Йосиф ІІ під тиском віденців

Імператор Фердінанд І під тиском віденців

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

             6. Виконайте завдання, заповнивши таблицю   (18  балів)

1.   2.   3.

4.   5. 6.

Ім’я та прізвище зображеного під номером…

Яку країну він представляв

Які посади (посаду) займав протягом життя

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7. Заповніть генеалогічну таблицю, використовуючи всі перелічені імена.

Вкажіть родинний зв’язок (батько, син, донька, дружина): Ярослав Мудрий,

Володимир Великий, Володимир Мономах, Святослав Ігоревич, Доброніга (Марія), Андрій Боголюбський, Святополк Окаянний, Всеволод Ярославич, Ірина (Інгігерда), Юрій Долгорукий.   (20 балів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Немає коментарів:

Дописати коментар